fbpx
Otevírací doba během Vánoc

Milí zákazníci,

naši prodejnu můžete během vánočních svátků navštívit v následujících časech

23.12. 9 – 16 h
24. – 26.12. ZAVŘENO
27.12. 9 – 16 h
28.12. 9 – 12.30 h
30.12. 9 – 16 h
31.12. – 1.1. ZAVŘENO
2.1. ZAVŘENO – INVENTURA

Přejeme všem krásné Vánoce.

 

3 předpoklady pro plnohodnotný spánek

13. 4. 2018
3 předpoklady pro plnohodnotný spánek

Výběr matrace bychom neměli podceňovat, trávíme na ni třetinu svého života. Abychom docílili kvalitního spánku, měly by na ni být kladeny ty nejvyšší nároky. Matrace pomáhá k celkovému odpočinku a regeneraci těla. Základem dobrého pocitu a kvality života je plnohodnotný spánek. K tomu potřebujeme matraci, která splňuje 3 základní předpoklady:

1. Ergonomičnost

Správná matrace se musí přizpůsobit křivkám těla a správně ho podepřít a to v jakékoli poloze. Musí při ležení podpořit přirozené esovité prohnutí páteře, jen ve správné klidové poloze se může páteř a zádové svalstvo po celodenní námaze uvolnit.

Jestli tuhou či měkkou matraci poznáte zejména v poloze na zádech. Pokud se do matrace zaboříte, matrace se pod bedry jakoby prověsí a není možné mezi matraci a bedra prostrčit dlaň, je matrace příliš měkká a nedochází ke správné podpoře páteře. K té nedochází, ani pokud je matrace příliš tvrdá a vaše bedra v poloze naznak jakoby levitují ve vzduchu. Správně tuhá matrace musí kopírovat křivku páteře a mezi ní a bedra lze plynule ale s lehkým odporem prostrčit dlaň. Tuhost matrace se volí na základě osobní tělesné hmotnosti. Osoby s vyšší hmotností by měli volit tužší matraci a naopak.

2. Odvod vlhkosti a termoregulační schopnosti

Během osmihodinového spánku vypotíme 0,3 až 0,5 litru tekutin.  Naše pohodlí významně ovlivňuje také schopnost matrace vstřebávat vlhkost a regulovat teplo. Tato schopnost je způsobena materiály použitými na jádro i potah matrace. Důležitá je z hygienických důvodů i pratelnost potahu.

3. Rozměr matrace

Trendem dnešní doby je vyšší spaní a zejména pohodlnější vstávání. Výšku spaní v našich postelích ovlivníte také umístěním a typem roštu do kování s nastavitelnou výškou. K optimálnímu pohodlí přispívá i správně zvolená velikost matrace, ta by měla být na délku o 15 až 20 cm delší než výška postavy a dostatečně široká – při skrčení nohou na boku by na každé straně měl být minimálně 15 cm prostor.

Typy matrací

V podstatě existují dva typy matrací –  pružinová a pěnová. Je to takový první krok, od kterého se při výběru matrace odrazíte.

Pružinová – do současných pružinových matrací se používají tzv. bonelové pružiny nebo pružiny v taštičkách, kdy má každá pružina svůj samostatný obal. Tuhost matrace ovlivňuje velikost a hustota pružin, síla drátu a tzv. roznášecí  vrstva z pěny, která pružiny pokrývá.

Pěnové matrace – jde o skladbu několika vrstev různých pěnových materiálů, aby se docílilo vytvoření ergonomických zón, které ovlivňují správnou podporu páteře. Zóny mohou být také tvořeny drážkami, zářezy a profilováním v pěně.

Moderním materiálem současnosti pro výrobu matrací je paměťová pěna, která vytváří optimální anatomickou podporu a má regenerační účinky. Tento viskoelastický materiál nevytváří tlak na exponovaná místa, ale dokáže se maximálně přizpůsobit každému tvaru lidské postavy. Je odolná vůči roztočům a tak eliminuje alergické reakce.

Polštář

Regenerace páteře může být také ovlivněna výběrem polštáře. Rozhodně se nedoporučuje bez polštáře spát, krční páteř i hlava musí být vhodně podepřena. Nepodceňujte jeho velikost ani materiál.

Jak vybrat ve studiu?

Matraci v každém případě musíte vyzkoušet osobně. Nejlépe tím, že se na ni celým svým tělem položíte a minimálně 10 minut v poloze zůstanete. A to vám v naší prodejně Polstrin bez problému umožníme. Náš sortiment matrací si můžete prohlédnout zde.

X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.